Υποδείξεις από άλλους φροντιστές

Η φροντίδα ενός αγαπημένου προσώπου μπορεί να επιφέρει αλλαγές στη ζωή σας και συχνά συνοδεύεται από συναισθήματα που δεν είχατε βιώσει ποτέ πριν. Ορισμένοι αισθάνονται ότι η φροντίδα ενός αγαπημένου προσώπου είναι αποκλειστικά δική τους ευθύνη και κανενός άλλου. Ίσως δεν νιώθουν άνετα να ζητήσουν βοήθεια και πιστεύουν ότι κανένας άλλος δεν μπορεί να προσφέρει τη φροντίδα που προσφέρουν εκείνοι ή μπορεί πάλι το αγαπημένο τους πρόσωπο να δέχεται μόνο τη δική τους φροντίδα. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, ωστόσο πολλοί θεωρούν ότι τα συναισθήματά τους απέναντι στη φροντίδα κυμαίνονται μεταξύ αγάπης, ικανοποίησης και αγανάκτησης για τις επιπτώσεις που έχει στη ζωή τους. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αισθήματα ενοχής, στρες, θυμού και εξάντλησης. Αναγνωρίστε αυτά τα συναισθήματα και μιλήστε για αυτά σε έναν έμπιστο φίλο ή σε μια ομάδα υποστήριξης.

Είναι καλό να ζητάτε βοήθεια

Οι φίλοι και η οικογένειά σας είναι μια σημαντική πηγή βοήθειας και υποστήριξης, για αυτό μην νιώσετε ποτέ ότι αγανακτούν όταν σας βοηθούν. Το πιθανότερο είναι ότι θαυμάζουν αυτό που κάνετε και θα ήθελαν να συνεισφέρουν και οι ίδιοι με κάποιο τρόπο. Δεν είναι αδυναμία να ζητήσετε βοήθεια, έτσι θα βρείτε χρόνο για το διάλειμμα που χρειάζεστε για να προσφέρετε ακόμη πιο καλή φροντίδα.

Ζητήστε από τα μέλη της οικογενείας σας να αναλάβουν συγκεκριμένες εργασίες στο σπίτι ή συγκεκριμένες ημέρες μέσα στην εβδομάδα. Ζητήστε τη βοήθειά τους, όταν είναι όλη η οικογένεια συγκεντρωμένη, καθώς είναι πιο πιθανό να προσφερθούν όταν δουν τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Δημιουργήστε μια λίστα εργασιών με τις υποσχέσεις που σας έδωσαν και ενθαρρύνετε την οικογένειά σας να εργαστεί σε ζεύγη, σε περίπτωση που δεν μπορεί να τα καταφέρει ο καθένας μόνος του.

Δεχθείτε βοήθεια και από τους φίλους σας, αν σας την προσφέρουν. Αν δεν μπορείτε να βγείτε για ψώνια, αλλά πηγαίνει στην αγορά κάποιος φίλος σας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα τον επιβαρύνετε αν του ζητήσετε να αγοράσει κάτι και για εσάς. Οι φίλοι μπορούν να σας βοηθήσουν και με διάφορες δουλειές του σπιτιού, όπως είναι το κούρεμα του γκαζόν. Να θυμάστε ότι δεν χρειάζεται η βοήθεια που σας προσφέρουν οι φίλοι σας να σχετίζεται άμεσα με το αγαπημένο σας πρόσωπο. Κάθε συνεισφορά τους μπορεί να ελευθερώσει λίγο χρόνο και να σας δώσει την ευκαιρία να κάνετε ένα διάλειμμα.

Μοιραστείτε τις καλές και τις άσχημες στιγμές

Όλοι γνωρίζουμε ότι η φροντίδα ενός αγαπημένου προσώπου με ακράτεια έχει ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές. Υπάρχουν δυσάρεστες στιγμές, αστείες στιγμές και στιγμές που συνειδητοποιείτε ότι η προσφορά της καλύτερης δυνατής φροντίδας είναι ένα προνόμιο που προσφέρει τεράστια ικανοποίηση. Όταν μοιράζεστε αυτές τις εμπειρίες με άλλους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν παρόμοιες καταστάσεις, τους βοηθάτε, τους ενθαρρύνετε και ταυτόχρονα αυτό σας βοηθά να επιτύχετε μια αίσθηση ισορροπίας. Ορίστε μια εβδομαδιαία ή μηνιαία συνάντηση με την οικογένεια και τους φίλους σας που σας βοηθούν στη φροντίδα. Συζητώντας μαζί τους για τις ευχάριστες και τις δυσάρεστες στιγμές, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ισχυρό δίκτυο υποστήριξης, ένα περιβάλλον στο οποίο θα βρίσκετε κατανόηση. Μην ξεχνάτε επίσης ότι μπορείτε πάντα να χρησιμοποιείτε το <φόρουμ συζητήσεων> για να μοιραστείτε τις ιστορίες σας και να νιώσετε καλύτερα. Εγγυόμαστε την ανωνυμία σας και οι εμπειρίες σας μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν άλλους ανθρώπους.

Φροντίστε να διοχετεύετε το θυμό και την απογοήτευσή σας

Το άτομο που φροντίζετε μπορεί να νιώθει απογοήτευση και να ξεσπά πάνω σας. Σε αυτή την περίπτωση, να θυμάστε ότι το άτομο αυτό δεν επέλεξε ποτέ να εξαρτάται από εσάς. Δεν μπορεί να κάνει αλλιώς και αυτή η σκέψη μπορεί πραγματικά να το καταβάλει. Προσπαθήστε να κατευθύνετε το θυμό σας στην ιατρική πάθηση του αγαπημένου σας προσώπου και όχι στο ίδιο το άτομο. Ορισμένες φορές η εμπλοκή ενός τρίτου ατόμου μπορεί να μειώσει την ένταση, καθώς μοιράζεται το βάρος μαζί σας.

Γράψτε τα

Μια από τις παλαιότερες και αποτελεσματικότερες θεραπείες για τη διαχείριση των υφέσεων και των εξάρσεων μιας κατάστασης είναι να γράφετε. Ίσως για αυτό το λόγο η τήρηση ενός ημερολογίου έχει τόσο μεγάλη παράδοση. Σύμφωνοι, μετά από μια κουραστική ημέρα, νιώθετε κατά πάσα πιθανότητα υπερβολικά μεγάλη κούραση για να καθίσετε να συγγράψετε ένα μυθιστόρημα. Ωστόσο, μπορείτε μία φορά την εβδομάδα να γράφετε μια λίστα με όσα πήγαν καλά και όσα δεν πήγαν τόσο καλά. Κοιτάξτε αυτά που πήγαν καλά και σκεφτείτε πώς μπορείτε να τα αξιοποιήσετε την επόμενη εβδομάδα. Ύστερα δείτε αυτά που δεν πήγαν τόσο καλά και σκεφθείτε αν θα μπορούσατε να κάνετε κάτι για να τα βελτιώσετε.

Προτεραιότητα έχει η υγεία σας

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ένας καλός φροντιστής πρέπει να είναι σε καλή φυσική κατάσταση, οπότε όταν δεν νιώθετε καλά, κάντε κάτι για να φροντίσετε την υγεία σας. Εύκολα μπορείτε να παραμελήσετε πράγματα, όπως τη διατροφή σας, όταν φροντίζετε κάποιον. Ο χρόνος περνάει γρήγορα και κάποια γεύματα παραλείπονται. Προσπαθήστε να τρώτε τρία γεύματα την ημέρα. Θα έχετε περισσότερη ενέργεια και θα αισθάνεστε πολύ καλύτερα.

Κάντε ένα διάλειμμα

Αν τα εμπόδια σάς φαίνονται ανυπέρβλητα, μην αρχίσετε να κατηγορείτε τον εαυτό σας. Χρειάζεστε χρόνο για να προσαρμοστείτε στις νέες σας ευθύνες και σε όλες αυτές τις καινούριες διαδικασίες. Τα τακτικά διαλείμματα από τη φροντίδα είναι απαραίτητα. Συγχαρείτε τον εαυτό σας όταν κάνει κάτι καλά και, κυρίως, κάντε πού και πού ένα διάλειμμα. Το αξίζετε.

Βγείτε στον καθαρό αέρα

Μπορεί να ακούγεται παλιομοδίτικο, αλλά πραγματικά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον καθαρό αέρα (εφόσον το επιτρέπει ο καιρός). Ακόμη και ένας πεντάλεπτος περίπατος γύρω απ' το τετράγωνο μπορεί να σας αναζωογονήσει και να σας βοηθήσει να δείτε τα πράγματα στις διαστάσεις τους. Προσπαθήστε να περνάτε καθημερινά κάποιο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, στο φως της ημέρας. Το ηθικό σας θα ανέβει (όπως και τα επίπεδα της βιταμίνης D). Και να θυμάστε ότι το ίδιο ισχύει και για το αγαπημένο σας πρόσωπο. Αν μπορεί να βγαίνει έξω συχνά, ενθαρρύνετέ το.

Κάντε τα χατίρια του εαυτού σας

Προσπαθήστε καθημερινά να κάνετε κάτι που σας ευχαριστεί πολύ. Κάθε πρωί ορίστε κάποια ώρα της ημέρας για μια μικρή απόλαυση, κάτι το οποίο θα ανυπομονείτε να κάνετε. Αυτό μπορεί να είναι ένα μπισκότο σοκολάτας στις 3 μ.μ., ένα ποτήρι κρασί στο τέλος της ημέρας ή ένα απολαυστικό, καυτό αφρόλουτρο. Ό,τι κι αν επιλέξετε, βάλτε το στο πρόγραμμα, τηρήστε το και απολαύστε το.

Εκτιμήστε αυτό που κάνετε

Εργάζεστε τόσο σκληρά, ωστόσο πόσο συχνά σκέφτεστε το καλό που κάνετε, την ανακούφιση, τη φροντίδα και την αξιοπρέπεια που προσφέρετε στο αγαπημένο σας πρόσωπο; Εύκολα μπορεί κανείς να παρασυρθεί από τη ρουτίνα και να ξεχάσει το έργο που προσφέρει. Προσπαθήστε λοιπόν να θυμάστε ότι πρέπει να είστε υπερήφανοι για το έργο σας. Οι φροντιστές είναι μια ιδιαίτερη ομάδα, η οποία υποστηρίζει τον ίδιο τον ιστό της κοινωνίας. Ορισμένες φορές κάποιος πρέπει να το θυμίζει αυτό σε εσάς, στην οικογένεια και στους φίλους σας.

Ζητήστε επαγγελματική βοήθεια από κάποιο φορέα

Μπορεί να υπάρχουν κέντρα ημερήσιας φροντίδας για ενήλικες ή άλλοι σχετικοί φορείς στην περιοχή σας. Αν υπάρχουν, μπορείτε ίσως να έχετε την ευκαιρία να αφήσετε το αγαπημένο σας πρόσωπο με κάποιον που θα το φροντίσει, όση ώρα εσείς κάνετε ένα διάλειμμα. Ένα άλλο πλεονέκτημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι το αγαπημένο σας πρόσωπο έχει έτσι την ευκαιρία να συναναστραφεί έναν άλλο φροντιστή. Πολλοί από αυτούς τους φορείς προσφέρουν υπηρεσίες μεταφοράς, πραγματοποιούν τακτικές ομαδικές δραστηριότητες, όπως ημερήσιες εκδρομές και προετοιμάζουν κάποια ελαφριά γεύματα. Ίσως ακόμη προσφέρουν υπηρεσίες διανομής γευμάτων στο σπίτι. Επισκεφθείτε το café για περισσότερες ιδέες και συμβουλές σχετικά με το πώς θα διευκολύνετε τη φροντίδα του αγαπημένου σας προσώπου.

Άλλη μια χρήσιμη υπηρεσία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι τα φαρμακεία που πραγματοποιούν δωρεάν διανομές στο σπίτι. Επίσης, θα μπορούσατε ίσως να έλθετε σε επαφή με κάποια κρατική, εκκλησιαστική ή εθελοντική οργάνωση, για να μάθετε αν μπορεί να σας προσφέρει κάποιου είδους βοήθεια.

Ίσως βρείτε κάποιον επαγγελματία φροντιστή στην περιοχή σας, ο οποίος θα μπορεί να σας προσφέρει βοήθεια στο σπίτι. Έτσι, θα βρείτε χρόνο για να βγείτε με τους φίλους σας ή να κάνετε κάτι που σας αρέσει. Αν θέλετε να απουσιάσετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μπορείτε να βρείτε έναν οίκο φροντίδας για τη διαμονή του αγαπημένου σας προσώπου.

Υπάρχουν πολλοί φορείς στους χρήσιμους συνδέσμους ή μπορείτε να ρωτήσετε την τοπική υγειονομική σας αρχή σχετικά με τις υπηρεσίες υποστήριξης που διατίθενται στην περιοχή σας. Μάθετε τις διαθέσιμες υπηρεσίες στην περιοχή σας.

Γνωρίστε άλλους φροντιστές

Βρείτε μια ομάδα υποστήριξης και σύντομα θα γνωρίσετε κι άλλα άτομα που φροντίζουν αγαπημένα τους πρόσωπα. Η ανταλλαγή εμπειριών με άτομα που βιώνουν μια παρόμοια κατάσταση θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε αυτοπεποίθηση και ταυτόχρονα θα ακούσετε πολύτιμες συμβουλές και υποδείξεις.

Μάθετε αν έχετε δικαίωμα για κάποιο επίδομα

Ενδεχομένως να δικαιούστε κάποιο επίδομα ή οικονομική υποστήριξη από το ταμείο υγείας σας. Μάθετε τι μπορεί να σας συνταγογραφήσει ο γιατρός, το οποίο να καλύπτεται από το ταμείο. Για αυτές τις πληροφορίες, επικοινωνήστε με το ταμείο υγείας σας.

Να μαθαίνετε καινούρια πράγματα

Όταν ενημερώνεστε για νέες ιδέες, προϊόντα και τεχνικές δεν εξασφαλίζετε μόνο καλύτερες επιλογές για εσάς και το αγαπημένο σας πρόσωπο. Διατηρείτε επίσης την επαφή με την ευρύτερη κοινότητα των φροντιστών. Στον "Πίνακα ανακοινώσεων" θα δημοσιεύουμε λεπτομέρειες σχετικών ειδήσεων.

Αν μπορείτε να προσφέρετε κάποια συμβουλή σχετικά με τη φροντίδα του φροντιστή προς τον εαυτό του, υποβάλετε τις υποδείξεις σας εδώ, ώστε να επωφεληθούν και άλλοι από τις δικές σας εμπειρίες.